Wydarzenia sportowe w okolicy

PN
WT
ŚR
CZW
PT
SOB
NIE
30
31
1
2
3
4
5
Events for 31 sierpień
Events for 1 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 2 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 3 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 4 wrzesień
Events for 5 wrzesień
6
7
8
9
10
11
12
Events for 6 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 7 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 8 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 9 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 10 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 11 wrzesień
Events for 12 wrzesień
13
14
15
16
17
18
19
Events for 13 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 14 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 15 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 16 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 17 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 18 wrzesień
Events for 19 wrzesień
20
21
22
23
24
25
26
Events for 20 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 21 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 22 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 23 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 24 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 25 wrzesień
Events for 26 wrzesień
27
28
29
30
1
2
3
Events for 27 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 28 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 29 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 30 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 3 październik
25 września 2021

Off-Road Party 4 zakończone sukcesem


Poprzedni weekend w Krzyżowej i okolicach był miejscem rywalizacji samochodów terenowych i turystycznych. Cała impreza off-roadowa została podzielona na dwa etapy: sobotni rajd oraz niedzielny odcinek specjalny na torze terenowym.

Fryderyk Oleksyrywalizacja toczyła się w dwóch kategoriach: PRO- czyli samochodów przerobionych i LIGHT – samochodów turystycznych. Już w sobotę załogi złożone z dwóch osób – kierowcy i pilota – wyruszyły na bezdroża okolic Krzyżowej by za pomocą mapy odszukać jak największą ilość punktów kontrolnych (pieczątek), które musiały zostać wbite do karty rajdowej. Często “pieczątki” były poukrywane na wzniesieniach lub w bardzo trudno dostępnych miejscach (bagno, wąwozy, itp.). Utrudnienie było jeszcze jedno – pieczątka znajdowała się na lince, zresztą tak samo jak karta rajdowa w samochodzie, więc kierowcy wraz z pilotami musieli wykazać się niejednokrotnie dużymi umiejętnościami prowadzenia samochodu i wybierania jak najlepszego dojazdu do punktu kontrolnego. Dodatkowym utrudnieniem tego rajdu było brak możliwości używania wyciągarki samochodowej. W przypadku zakopania się w piasku, błocie lub wodzie, to załoga musiała liczyć na siebie samych lub korzystać z pomocy innych uczestników. Na terenie rajdu organizatorzy ukryli 120 punktów kontrolnych i za każdą zebraną pieczątkę załoga otrzymywała jeden punkt. Samochody, by uniknąć dyskwalifikacji, musiały wrócić na metę rajdu w czasie nie dłuższym nić 8 godzin od swojego startu. Już pierwszego dnia wskutek awarii samochodów z rywalizacji wypadło kilka załóg.

Niedziela była drugim dniem rywalizacji kierowców i pilotów. Tym razem do pokonania był tor terenowo- sprawnościowy, za przejechanie którego załogi otrzymywały punkty, które były wliczane do klasyfikacji końcowej zawodów. Oczywiście liczył się czas przejazdu (do zdobycia maks. 70 punktów), ale były też przeszkody, za które można było otrzymać gratyfikację punktową. Fryderyk OleksyNa torze wszystko miało się wyjaśnić i tak też było. Były załogi, które po sobotnim dniu były bardzo wysoko w klasyfikacji, ale na torze zaprzepaściły swoje szanse na dobry wynik. Szczególnie efektowne były wjazdy w drugą przeszkodę – rów z wodą, gdzie niejednokrotnie załogi wydostawały się przy pomocy zaprzyjaźnionego operatora koparki.

Niedzielne zmagania były otwarte dla publiczności i sami organizatorzy Off Road Party 4 byli bardzo pozytywnie zaskoczeni tak dużą ilością przybyłych kibiców. Fryderyk Oleksy Nie spodziewaliśmy się aż tylu kibiców, przerosło to nasze oczekiwania, co można było zaobserwować po braku miejsc parkingowych. Wiedzieliśmy, że impreza się rozrasta z roku na rok, ale to co działo się w niedzielę, było dla nas lekkim szokiem.

Oprócz walki sportowej organizatorzy zapewnili wiele atrakcji kibicom: były to m.in. dmuchańce dla dzieci, konkursy dla najmłodszych, wyśmienite regionalne jedzenie, czy możliwość pokonania toru sprawnościowego samochodem terenowym wraz uczestnikami rajdu.

Więcej zdjęć dostępnych jest na naszym facebooku – Galeria zdjęć z Rajdu oraz Toru Przeszkód.

W samym rajdzie wzięły udział 64 załogi. Zawody ukończyła mniej niż połowa samochodów, jedni pogrzebali swoje szanse już w sobotę, inni nie poradzili sobie z torem. W klasyfikacji PRO (samochodów specjalnie przygotowanych do jazdy terenowej) zwyciężyła załoga z nr startowym 21 – Krzysztof Kaczmarek, Seweryn Kowalik, w kategorii LIGHT (samochodów turystycznych) najlepsi okazali się Błażej Mirczewski i Mateusz Kordyka. Poniżej najlepsza piątka każdej kategorii:

Klasyfikacja PRO

Lp.ZałogaPkt. z rajduPkt. z toruSuma pkt.
1Krzysztof Kaczmarek
Seweryn Kowalik
11497211
2Jacek Kołek
Rafał Mrówka
11199210
3Piotr Rudziak
Małgorzata Rudziak
9998197
4Michał Rudziak
Dominka Duchnicka
9993192
5Jarosław Chorążewski
Kamil Zając
9199190

Klasyfikacja LIGHT

Lp.ZałogaPkt. z rajduPkt. z toruSuma pkt.
1Błażej Mirczewski
Mateusz Kordyka
9490184
2Mariusz Fabisiak
Artur Fabisiak
8784171
3Przemysław Pajdowski8586171
4Tomasz Śliwka
Dawid Kutek
7989168
5Andrzej Karasek
Angelika Karasek
7888166

info: sport.boleslawiec.pl

Facebook Comments