Wydarzenia sportowe w okolicy

PN
WT
ŚR
CZW
PT
SOB
NIE
30
31
1
2
3
4
5
Events for 31 sierpień
Events for 1 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 2 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 3 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 4 wrzesień
Events for 5 wrzesień
6
7
8
9
10
11
12
Events for 6 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 7 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 8 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 9 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 10 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 11 wrzesień
Events for 12 wrzesień
13
14
15
16
17
18
19
Events for 13 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 14 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 15 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 16 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 17 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 18 wrzesień
Events for 19 wrzesień
20
21
22
23
24
25
26
Events for 20 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 21 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 22 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 23 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 24 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 25 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 26 wrzesień
Brak wydarzeń
27
28
29
30
1
2
3
Events for 27 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 28 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 29 wrzesień
Brak wydarzeń
Events for 30 wrzesień
Brak wydarzeń
20 września 2021

fot. Jacek J.

3 Rajd Ziemi Głubczyckiej – druga, udana odsłona serii Marten Tarmac Master w wykonaniu załóg BC Rally


Druga Runda Marten Tarmac Masters 2021 zawędrowała na Opolszczyznę do Głubczyc. Prawie 100 załóg rywalizowało na sobotnim prologu i 6 niedzielnych odcinkach specjalnych o łącznej długości blisko 50 km. Wśród startujących nie zabrakło kierowców i pilotów BC Rally Team: Jacka Januchty i Marty Matuszczyk, Patryka Epnera i Bartka Wieczorka oraz Jana Kruczka i Szymona Hawro.

Pierwsze dwie załogi wystartowały w klasie C2CUP, czyli ścigali się Citroenami C2, natomiast duet Kruczek/Hawro jechali Hondą Civic w klasie PRO3.

W klasie C2CUP drugi raz w sezonie wygrała załoga Januchta/Matuszczyk i drugi raz wyprzedziła swoich klubowych kolegów Epnera/Wieczorka. Tym razem walka pomiędzy samochodami BC Rally Team była zacięta i toczyła się do ostatnich metrów szóstego odcinka. Zgorzelecka para wyprzedziła bolesławiecki duet tylko o 7 sekund. Wszystkie odcinki specjalne padły łupem zawodników BC Rally Team: pięć dla Januchty/Matuszczyk i jeden dla Epnera/Wieczorka.

Lp. ZałogaCzasStrataRóżnica
1.Januchta/Matuszczyk0:32’53”
2.Epner/Wieczorek0:33’00”+ 7”+ 7”
3.Smoleń/Janiszyn0:33’28,7”+ 35,7”+ 28,7”
4.Ciuksa/Bądkowski0:33’44,4”+ 47,4”+ 11,7”

Jacek Januchtazupełnie inny rajd, niż te, do których jesteśmy przyzwyczajeni ścigając się na Dolnym Śląsku, zdecydowanie szybszy, niż poprzedni. Osobiście preferuje bardziej techniczne odcinki specjalne, gdzie trzeba dużo pracować kierownicą, a tutaj mieliśmy długie proste przecinane szykanami, po których znów wypadało się an szerokie, miejscami dziurawe drogi. Rajd fajny, drugi raz udało się wygrać w klasie i zdobyć komplet punktów, ale do dnia dzisiejszego czujemy zmęczenie, a jest czwartek! Już na prologu przydarzyła się nam mała awaria zawieszenia. Po 4 czterech odcinkach mieliśmy nad drugą rajdówką (Epner/Wieczorek) ok. 28 sekund przewagi, więc dbając o samochód i chcąc dojechać do mety, musieliśmy troszkę zwolnić. Wtedy Patryk Epner doszedł nas na 2 sekundy i o zwycięstwo walczyliśmy na ostatnim OeSie, na którym musiałem wycisnąć wszystko z samochodu i udało się. Gratulacje dla Janka Kruczka i Szymona Hawro za dobrą jazdę, gratulacje dla Patryka i Bartka, za cały rajd, a szczególnie za 3 OS, na którym byli tuż za mną. Widać, że są coraz szybsi, a to tylko będzie działało z korzyścią dla obu załóg. Pod koniec czerwca kolejna runda Marten Tarmac Master, a w międzyczasie planujemy jeszcze przejechać Rally Masters Złotoryja. Dziękujemy ślicznie za serwis, za doping, za wsparcie od sponsorów:

fot. M&M Czyżewscy Foto

Patryk Epnerciekawy rajd, zupełnie inny niż pozostałe odsłony Marten Tarmac Master. Dolnośląskie odcinki charakteryzują się dużą ilością technicznych sekcji, występuje dużo wzniesień, trzeba dużo kręcić kierownicą. Tutaj było inaczej. Odcinki specjalne były szybkie, czasami osiągaliśmy prędkości rzędu 160-170 km/h, by po chwili hamować do szykan lub ostrych zwrotów. Na jednym z odcinków występował szutrowy łącznik, który mi bardzo odpowiadał. W trakcie rajdu nanosiliśmy poprawki do opisów odcinków specjalnych, gdyż wraz z przejazdem kolejnych samochodów, na drodze zalegało coraz większe ilości brudu w postaci piasku, ziemi czy kamyków, które mogły utrudnić przejazd. Jesteśmy mega pozytywnie zaskoczeni winkiem uzyskanym na mecie, bo do prowadzącego Jacka straciliśmy tylko 7 sekund, a walka o zwycięstwo rozstrzygnęła się na ostatnim OeSie. Wprawdzie, gdyby nie ich problemy techniczne, to nie bylibyśmy tak blisko nich, ale i tak na dwóch odcinkach specjalnych byliśmy tylko trochę wolniejsi, co dodatkowo motywowało nas i Jacka. Na początku pojechaliśmy trochę zbyt zachowawczo, gdyż nie do końca charakterystyka jednego z OeSów nam odpowiadała. Ale z odcinka na odcinek się rozkręcaliśmy i łapaliśmy dobre tempo. Podsumowując, to jesteśmy zadowoleni z owoców pracy, którą wykonaliśmy na trasie i przed rajdem. Jesteśmy bardzo wdzięczni za świetną robotę , którą na serwisie wykonywała nasza ekipa! Gratulacje dla Jacka Januchty i Marty Matuszczyk zwycięzców klasy C2Cup!!! Wielkie brawa dla Janka Kruczka i Szymona Hawro! Wszystkie samochody BcRally po raz kolejny docierają szczęśliwie do mety rajdu, to jest w tym sporcie najważniejsze! Warto zwrócić uwagę na świetną organizacje rajdu, brawa dla organizatorów! Dziękujemy naszym sponsorom Badelement , IRMAR , Elektromechanika Adam Łeńśki, Drukarnia Neograf oraz Duodeveloper!!! Dziękujemy, również za doping i wszystkie miłe słowa, które do nas dotarły od wielu osób po rajdzie otwierającym sezon!

fot. M&M Czyżewscy Foto

W klasie PRO3, lubańska załoga BC Rally Team – Kruczek/Hawro – zamknęła pierwszą dziesiątkę ze stratą do lidera ponad dwóch minut. Jak podkreśla załoga, rywalizacja w klasie stoi na bardzo wysokim poziomie, a czołowi kierowcy jeżdżą mocnymi samochodami.

Lp. ZałogaCzasStrataRóżnica
1.Świder/BoryckiHonda Civic0:28’47,4”
(…)
9.Oracz/SkrobiszHonda Civic0:30’37,3”+ 1’49,9”+ 7,6”
10.Kruczek/HawroHonda Civic0:31’05,7”+ 2’18,3”+ 28,4”
11.Kokoszka/SzwedPeugeot 2060:32’38,7”+ 3’51,3”+ 1’33”
fot. M&M Czyżewscy Foto

Jan KruczekMoże się powtórzę, ale cel główny, czyli meta, osiągnięty. Rajd ciekawy, o innej charakterystyce niż dolnośląskie odcinki specjalne. Szybkie trasy dla mocnych aut. Samochód spisywał się bez zarzutów, współpraca w kabinie z Szymonem Hawro wyglądała bardzo dobrze. Zdarzyło się nam wprawdzie wyjechać raz poza trasę, ale bez większych konsekwencji. Przeciwnicy bardzo mocni, bardzo szybcy, wysoki poziom sportowy w klasie PRO3, w której startujemy. Ważniejsza od wyniku sportowego była radość z jazdy i pasji do motosportu. Specjalne podziękowania kieruję w stronę swoich dziewczyn, które wspierają mnie na każdym kilometrze rajdu. Również wielkie dzięki dla naszych sponsorów:


Na poniższym nagraniu możecie zobaczyć, jak wygląda odcinek specjalny (w tym przypadku wygrany) z poziomu wnętrza rajdówki bolesławieckiej załogi Epner/Wieczorek.

Epner/Wieczorek (Citroen C2 VTS) – onboard z przejazdu OS “GALMET”

W klasyfikacji generalnej w klasie C2CUP po 2 rundach Marten Tarmac Masters prowadzi załoga BC Rally Team: Januchta/Matuszczyk z dorobkiem 60 pkt., na drugim miejscu również duet BC Rally Team – Epner/Wieczorek z dorobkiem 48 pkt. (i z przewagą 9 pkt. nad miejscem 3 i 4).

W klasyfikacji generalnej klasy PRO3 prowadzi z kompletem 60 punktów para Świder/Borycki, jadący Hondą Civic załoga Kruczek/Hawro ma na swoim koncie punktów 20 pkt. (14 za pierwszy rajd, 6 punktów za obecny) i plasuje się na 8 miejscu w generalce.


info: sport.boleslawiec.pl/BC Rally Team
zdjęcia: M&M Czyżewscy Foto

Facebook Comments